• RCEP: Victory for an open region

RCEP : Vittoria per una regione aperta

1

Dopu à sette anni di negoziazioni maratona, l'Accordu di Partenariatu Economicu Cumpresu Regiunale, o RCEP - un mega FTA chì copre dui cuntinenti - hè stata lanciata infine u 1 di Ghjennaghju. Implica 15 economie, una basa di pupulazione di circa 3,5 miliardi è un PIB di $ 23 trilioni. .Cuntene u 32,2 per centu di l'ecunumia glubale, u 29,1 per centu di u cummerciu glubale tutale è u 32,5 per centu di l'investimentu glubale.

In quantu à u cummerciu di e merchenzie, i cuncessioni di tariffu permettenu riduzzione sustanziali in i barrieri tariffari trà i partiti RCEP.Cù l'accordu RCEP chì entra in vigore, a regione hà da ottene cuncessioni fiscali nantu à u cummerciu di merchenzie in diversi formati, cumprese a riduzzione immediata à zero tariffi, riduzioni di tariffi transitorii, riduzioni parziali di tariffi è prudutti d'eccezzioni.Eventualmente, più di u 90 per centu di u cummerciu di merchenzie cuperte ghjunghjeranu tariffi zero.

In particulare, l'implementazione di e regule cumulative d'origine, unu di i segni distintivi di u RCEP, significa chì, finu à chì i criterii di cumulazione sò scontri dopu à cambià a classificazione di tariffu appruvata, ponu esse accumulati, chì cunsulidà ancu più a catena industriale. è a catena di valore in a regione Asia-Pacificu è accelerà l'integrazione economica quì.

In quantu à u cummerciu di servizii, u RCEP riflette una strategia di apertura graduali.Un approcciu di lista negativa hè aduttatu per u Giappone, a Corea, l'Australia, l'Indonesia, a Malasia, u Singapore è u Brunei, mentri l'ottu membri rimanenti, cumpresa a Cina, anu aduttatu un approcciu di lista pusitiva è sò impegnati à passà à una lista negativa in sei anni.Inoltre, u RCEP include finanzii è telecomunicazioni cum'è spazii di più liberalizazione, chì migliurà assai a trasparenza è a coherenza di i regulamenti trà i membri è porta à a migliione istituzionale cuntinuata in l'integrazione ecunomica in a regione Asia-Pacificu.

Cina hè obligatu à ghjucà un rolu più attivu in u regiunalismu apertu.Questu hè u primu FTA veramente regiunale chì a so appartenenza include a Cina è, grazia à u RCEP, u cummerciu cù i partenarii FTA hè previstu di aumentà da u 27 per centu attuale à u 35 per centu.Cina hè unu di i principali beneficiari di RCEP, ma i so cuntributi seranu ancu significativi.U RCEP permetterà à a Cina di liberà u so potenziale di u mega mercatu, è l'effettu spillover di a so crescita ecunomica serà cumplettamente rializatu.

In quantu à a dumanda glubale, a Cina diventa gradualmente unu di i trè centri.In i primi tempi, solu i Stati Uniti è a Germania anu riclamatu quella pusizioni, ma cù l'espansione di u mercatu generale di a Cina, hà largamente stabilitu in u centru di a catena di a dumanda asiatica è ancu fattori in u mondu.

Nta l'ultimi anni, a Cina hà cercatu di riequilibrà u so sviluppu ecunomicu, chì significa chì, mentre espansione ancu e so esportazioni, hà ancu attivamente espansione e so impurtazioni.Cina hè u più grande partenariu cummerciale è fonte di impurtazioni per l'ASEAN, u Giappone, a Corea di u Sud, l'Australia è a Nova Zelanda.In u 2020, l'impurtazioni di a Cina da i membri RCEP anu righjuntu $ 777,9 miliardi, superendu l'esportazioni di u paese à elli di $ 700,7 miliardi, quasi un quartu di l'importazioni totali di a Cina durante l'annu.E statistiche doganali mostranu chì in i primi 11 mesi di questu annu, l'impurtazioni è l'esportazioni di a Cina à l'altri 14 membri di RCEP anu superatu 10,96 trilioni di yuan, chì rapprisentanu u 31 per centu di u so valore tutale di u cummerciu esteru in u stessu periodu.

In u primu annu dopu chì l'accordu RCEP entra in vigore, a tarifa media d'importazione di a Cina di 9,8 per centu serà ridutta, rispettivamente, à i paesi ASEAN (3,2 per centu), Corea di u Sud (6,2 per centu), Giappone (7,2 per centu), Australia (3,3 per centu). ) è Nova Zelanda (3,3 per centu).

Frà elli, spicca in particulare l'accordu di cuncessione tariffaria bilaterale cù u Giappone.Per a prima volta, a Cina è u Giappone anu ghjuntu à un accordu di cuncessione tariffaria bilaterale sottu à quale e duie parti riduttanu sustancialmente i tariffi in una quantità di campi, cumprese machini è equipaghji, infurmazione elettronica, chimichi, industria ligera è tessili.Attualmente, solu 8 per centu di i prudutti industriali giapponesi esportati in Cina sò eligibili per tariffu zero.Sutta l'accordu RCEP, a Cina esenterarà circa l'86 per centu di i prudutti industriali giapponesi da i tariffi d'importazione in fasi, chì implicanu principalmente chimichi, prudutti ottici, prudutti d'acciaio, pezzi di mutore è pezzi di auto.

In generale, u RCEP hà elevatu a barra più altu ch'è l'FTA precedenti in a regione Asia, è u livellu di apertura sottu u RCEP hè significativamente più altu ch'è l'FTA 10 + 1.Inoltre, u RCEP aiuterà à favurizà e regule coerenti in un mercatu relativamente integratu, micca solu in a forma di un accessu à u mercatu più rilassatu è a diminuzione di e barriere non tariffarie, ma ancu in quantu à e prucedure doganali in generale è a facilitazione di u cummerciu, chì vanu più in là di l'OMC. Accordu di Facilitazione di u Cummerciu.

In ogni casu, u RCEP hà sempre bisognu di sapè cumu aghjurnà i so normi contr'à a prossima generazione di regule di cummerciu globale.In cunfrontu cù u CPTPP è a tendenza prevalente di e novi regule di u cummerciu mundiale, u RCEP hè pensatu per fucalizza più nantu à a riduzione di a barriera tariffaria è non-tariffa, piuttostu chè questioni emergenti cum'è a prutezzione di a pruprietà intellettuale.Dunque, per guidà l'integrazione ecunomica regiunale versu un livellu più altu, u RCEP deve mantene e negoziazioni aghjurnate nantu à tematiche emergenti cum'è l'acquistu di u guvernu, a prutezzione di a pruprietà intellettuale, a neutralità di a cumpetizione è u cummerciu elettronicu.

L'autore hè un Senior Fellow à u China Center for International Economic Exchanges.

L'articulu hè statu publicatu per a prima volta nantu à chinausfocus u 24 di ghjennaghju di u 2022.

I punti di vista ùn riflettenu micca necessariamente quelli di a nostra cumpagnia.


Tempu di Postu: Mar-04-2022